Hill's använder kvalitetsingredienser, essentiella näringsämnen och har stränga säkerhetsstandarder när vi tar fram vårt foder.
Om du eller din hund eller katt inte är nöjd med sin Hill's produkt, kan du få den utbytt mot en ny eller få pengarna tillbaka. Du har en reklamationsrätt på 30 dagar från inköpsdatum mot uppvisande av kvitto och återförsäljaren ska registrera reklamationen senast 30 dagar efter mottagandet. Du vänder dig till inköpsstället du har köpt produkten med fodret samt ditt kvitto. Du berättar för inköpsstället att du önskar åberopa Hill's 100% nöjdhetsgaranti och vill byta till en ny produkt eller få pengarna tillbaka. Hill's Pet Nutrition kommer att kreditera värdet av påsen till återförsäljaren inom 30 dagar.
Vår 100% nöjdhetsgaranti gäller alla Hill's märken (Science Plan, Prescription Diet och Vet Essentials).
Generellt har hundar och katter en tendens att vara vanedjur och kan behöva hjälp när de byter foder, särskilt om de är vana vid att äta en viss typ av foder. Det är helt normalt att katter och hundar avvisar nytt foder när det först erbjuds. Förändringar i kosten påverkar djur på olika sätt, så det är viktigt att hantera varje byte noggrant. Den gyllene regeln är att introducera det nya fodret gradvis, eftersom detta hjälper hunden eller katten att vänja sig vid det nya fodret – de vänjer sig med smak, doft, konsistens och storlek på de nya torrfoderbitarna. En gradvis övergång till nytt foder minskar också risken för att din hund eller katt får magbesvär.
Det finns vissa omständigheter då garantin inte gäller.
En diets effektivitet – hur väl den fungerar för din hund eller katt – täcks inte av Hill's garanti. Inte allt hund- eller kattfoder fungerar för alla problem som en hund eller katt kan uppleva, så om det inte är något fel på fodret (utan att fodret helt enkelt inte det rätta kliniska valet) täcks detta därför inte av garantin.
Ett fel vid beställning täcks inte av Hill's garanti. Om kliniken har beställt fel foder åt dig kan de återbetala dig eller ersätta fodret enligt sin egen returpolicy. Om du har beställt fel foder rekommenderar vi att du pratar med din återförsäljare och frågar om det är möjligt att returnera det.
En kostförändring täcks inte av Hill's garanti, eftersom det inte är något fel på fodret – det är helt enkelt inte längre rätt kliniskt val för din hund eller katt. Om du har några oöppnade produkter kan din återförsäljare vara villig att återbetala dig enligt sin egen returpolicy. Vi rekommenderar att du pratar med din återförsäljare för att ta reda på vad deras regler är.
Whether it’s pets, the people who care for them, or the planet we share together, Hill’s has a long history of using science to transform lives. As our company has grown, so has our commitment to sustainability and making a positive impact in everything we do.
Whether it’s pets, the people who care for them, or the planet we share together, Hill’s has a long history of using science to transform lives. As our company has grown, so has our commitment to sustainability and making a positive impact in everything we do.